Mys i stallet!<3

Hade en sjukt jobbig dag idag i skolan. Då var det hem och ta på sig ridkläder och gå ut till FINA UNDERBARA Max<3 Han får mig altid på bättre humör!

Efter ridningen så bestämde jag mig för att verkligen ta mig tid att bara mys med honom. Så jag satte igong. Han blev lite varm efter dagens pass så började med att borsta av honom med en blöt borste(HAN GILLAR INTE NÄR DET SPRUTAR UR EN SLANG) Sen gav jag han godis pussa och krama honom. Efter det börja jag massera honom med en massge-borste och ännu m,er godis haha;)) Max är kanske inte den som man tror gillar att mysa. Men om han litar på en och om man inte gör det för ofta tirvs han bra med att bli lite extra bortskämd;))


Att jobba ihop för att komma upp i dom svåra klasserna är jag glad att jag inte fick en ponny som vunnit hela livet. Utan har fott äran att jobba ihop mig med Max och lära sig av honom och han av mig. Men det är inte bara att åka ut och tävla. Man ska ha mycket kärlek och tilit för att det ska gå hela vägen. Men det viktigaste av alt HA ROLIGT! Mina föräldrar ger mig aldrig press när jag känner nu vill jag ta steget till lätt a stötar dom mig. Vill JAG vinna stöttar dom mig. Aldrig att dom säger ge han en smäl på baken om han inte lyssnar. NEJ NEJ NEJ. Dom är bäst och ÄLSKAR våra hästar och oss;) Desamma gör jag klart man blir besviken om hästen stannar eller dummar sig. Men aldrig att jag skulle sluta älska mitt hjärta för det NEJ verkligen inte<3

 
 
 

Kommentarer
Postat av: Clara

Kan du inte lägga ut bilderna från hoppträningen någon gång? eller har jag kanske missat det xd <3

2012-06-04 @ 22:01:48
URL: http://claraagrill.blogg.se/
Postat av: koja

Rätt inställning Maja.

2012-06-05 @ 09:57:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0